1. Reklamation
Om du vill returnera en vara p.g.a. reklamation behöver du kontakta kundtjänst före returen.
Uppge ditt ordernummer vid kontakt och förklara vad som är fel på produkten.
Skicka gärna med bilder då detta underlättar snabbar på processen med reklamationen.
Vi kommer att skicka instruktioner och fraktsedlar för att du ska kunna skicka tillbaka den defekta varan.
2. Öppet köp
Öppet köp gäller normalt i 14 dagar från det att varan levererats.
Undantag finns för vissa specialtillverkade varor där öppet köp ej gäller.
Vid retur på öppet köp går det bra att returnera varan utan att kontakta kundtjänst före.
Kom ihåg att varan skall vara till oss handa inom 14 dagar från det att den levererats.
Bifoga följande uppgifter med returen:
1. Ordernummer
2. Anledning för retur (öppet köp)
3. Om du önskar att byta till annan produkt vänligen ange detta
3. Fraktskada
OBS! OM SKADA UPPSTÅTT VID FRAKT MÅSTE SKADAN ANMÄLAS OMGÅENDE TILL DHL PÅ TEL: 0771 - 345 345
När skadan anmälts till DHL så kommer du att få ett ärendenummer.
Vänligen uppge ärendenummer samt ditt ordernummer vid kontakt med vår kundtjänst för snabbaste hantering.
Returadress:
Schmiedmann Sverige AB
Gunnesgårdsvägen 25
43974 Fjärås
Kontakt:
E-post: info@schmiedmann.se
Tel: 0300-30808