Välj modell
Använd chassi-nr.
Välj modell från lista
Sök efter produkter

Returneringsguide

 

1. Reklamation

Om du vill returnera en vara p.g.a. reklamation behöver du kontakta kundtjänst före returen.

Uppge ditt ordernummer vid kontakt och förklara vad som är fel på produkten.

Skicka gärna med bilder då detta underlättar snabbar på processen med reklamationen.

Vi kommer att skicka instruktioner och fraktsedlar för att du ska kunna skicka tillbaka den defekta varan.

 

2. Öppet köp

Öppet köp gäller normalt i 14 dagar från det att varan levererats.

Undantag finns för vissa specialtillverkade varor där öppet köp ej gäller.

 

Vid retur på öppet köp går det bra att returnera varan utan att kontakta kundtjänst före.

Kom ihåg att varan skall vara till oss handa inom 14 dagar från det att den levererats.

Bifoga följande uppgifter med returen:

 

1. Ordernummer

2. Anledning för retur (öppet köp)

3. Om du önskar att byta till annan produkt vänligen ange detta

 

3. Fraktskada

OBS! OM SKADA UPPSTÅTT VID FRAKT MÅSTE SKADAN ANMÄLAS OMGÅENDE TILL DHL PÅ TEL: 0771 - 345 345

När skadan anmälts till DHL så kommer du att få ett ärendenummer.

Vänligen uppge ärendenummer samt ditt ordernummer vid kontakt med vår kundtjänst för snabbaste hantering.

 

Returadress:

Schmiedmann Sverige AB

Gunnesgårdsvägen 25

43974 Fjärås

 

Kontakt:

E-post: info@schmiedmann.se

Tel: 0300-30808

 

Thank you for visiting
Schmiedmann!
We noticed you are from...

United States United States